a dream come true - chapter 17

- HEEJ ! JAG HAR SAKNAT DIG ! Skrek Isabelle och kramade om mig hårdare.
- HEJ, JAG HAR SAKNAT DIG MED ! Skrek jag och log stort.
Justin kom fram till oss och log.
- Justin, det här är Isabelle. Isabelle, det här är Justin. Som du redan vet. Sa jag och blinkade åt Isabelle.
- Hej. Sa Justin och log stort.
- Omg, HEJ ! Sa Isabelle så högt att jag började skratta.



Nästa dag/Justins perspektiv:

Jag och Chaz hade bestämt med Isabelle och Matilda att vi skulle dra ner på stan idag. Jag klev upp och duschade, klädde på mig, fixade håret, åt frukost och borstade tänderna. Sedan åkte jag förbi Chaz och hämtade honom, så åkte vi till Matilda. Dom stog redan färdiga utanför när vi kom. Dom hoppade in i bilen.
- Hej. Sa Matilda och Isabelle samtidigt och log.
- Haha, hej. Sa jag och log tillbaka.
- TJENA BRUDAR ! Sa Chaz och log världens leende.

Vi åkte ner på stan och bestämde oss för att tjejerna skulle gå och kolla lite och jag och Chaz skulle kolla lite på killaffärer.

När vi hade kollat lite och jag och Chaz hade köpt lite så skulle vi möta tjejerna vid mc donalds. Fast vi skulle inte äta nånting där. Vi skulle åka hem till mig och göra mat själva. När vi kom hem till mig så började vi att göra mat. Det fick bli mackaroner och köttbullar. När vi precis skulle sätta oss och äta så plingade det på dörren. Jag sprang och öppnade. Det var Jasmine, vad ville hon nu då ?
- Hej, sötnos ! Sa hon och hoppade på mig och kramade mig.
- Hej. Sa jag och kollade bort.
- Hur mår min sötaste kille då ?
- Jasmine, vi har inget tillsammans längre, okej ? Sa jag och kollade henne i ögonen.
- Jo, det vet jag att vi har. Sa hon och kramade om mig och kysste mig. Jag avslutade den inte, men jag gillade det inte heller. Jag var tillsammans med Matilda.

Matildas perspektiv:

Det hade plingat på dörren och Justin hade varit borta ett tag nu. Jag gick och skulle kolla vart han var. När jag kom ut i hallen stog han och kysste en tjej. Jasmine..
- Vad fan ?! Utbrast jag och kollade på dom båda med en mordblick.
- Matilda.. Det var- Justin hann inte säga mer förän jag sprang ut och slängde igen dörren. Vafan, trodde han att han bara kunde gå och kyssa folk sådär eller ?! Och Jasmine ! Jag har aldrig gillat henne. Jag kände mig för svag och ledsen för att gå så jag bara föll ihop och grät. Hur kunde han göra så ?

Justins perspektiv:

Matilda sprang där ifrån och jag visste inte vad jag skulle göra. Jag älskade ju henne, inte Jasmine.
- Vafan Jasmine, vi har inget ?! Röt jag.
- Jo, det vet jag att vi har. Sa hon och blinkade och gick.
Jag slog näven rakt i dörren och sprang efter Matilda, men jag hittade henne inte. Efter en kvarts letande så hittade jag henne, mitt på vägen. Som tur va, så låg hon på en vägg som aldrig bilarna körde på.
- Matilda, jag-
- Stick ! Röt hon innan jag han prata klart.
- Men Matilda, låt mig förklara. Sa jag och la handen på hennes axel.
- RÖR MIG INTE ! Skrek hon och slog till mig på kinden. Jag bara satt där, jag visste inte vad jag skulle säga. Jag bara tittade på henne och jag kände hur tårarna brände innanför ögonlocken.
- Justin, förlåt.. Det var inte meningen. Sa hon och strök mig över håret.
- Jag vet och det var Jasmine som kysste mig, jag kysste inte henne. Sa jag med mjuk röst.
- Jag förstår det. Sa hon och kysste mig. Hennes läppar smakade salt efter hennes tårar.
Jag kramade om henne hårt.
- Matilda..
- Ja ? Sa hon och tittade osäkert på mig.
- Jag älskar dig.. Mer än något annat.
Hennes leende sken upp.
- Jag älskar dig med Justin ! Sa hon och kysste mig ännu hårdare.

När vi gick tillbaka så var det hur mycket paparazzis som helst. Dom hade väl såklart sätt när Matilda slog till mig. Matilda ville inte visa att hon hade gråtit inför alla kameror så hon kollade bort hela tiden.


När vi kom in så stog Isabelle och Chaz där och bara glodde på oss.
- Vad ? Sa jag och höjde på ena ögonbrynet.
- OMG, vad har hänt ?! Sa Isabelle och sprang fram och kramade Matilda. Hon såg väl att hon hade gråtit.
- Äh, inget. Svarade Matilda och kramade tillbaka.
Jag tog Matilda i handen och vi gick in och åt igen. Men maten hade blivit kall så det var inte så gott längre..
- MMH, vad gott.. Sa Chaz och skrattade.
- HA-HA-HA, jätte kul. Den var iallafall god innan Jasmine kom. Sa jag och skrattade åt mitt egna skämt.
- Omg, var det Jasmine ? Vad gjorde hon där här gången då ? Skrek Chaz.
- Nä, inget specielt. Hon kysste mig.
- Den här gången ? Har det hänt flera gånger ? Sa Matilda och tittade frågande på mig.
- Ja.. Hon förstör alltid för mig.
- Men ska vi kolla på film ?! Sa jag och försökte byta samtals ämne.
- Visst.. Sa Matilda och dom andra höll med. Det fick bli paranormal activity.


Det blev inte så jätte långt, men längre än dom andra :)

Kommentarer
Postat av: Tilda

jag älskar din berättelse! ;)

men kan inte du länka mig? ;) jag har redan länkat dig! :D ♥

2011-01-28 @ 21:16:42
URL: http://tildaamariaa.blogg.se/
Postat av: Tilda

jag älskar din berättelse! :D

men kan inte du länka mig? ;) jag har redan länkat dig! :D ♥

2011-01-28 @ 21:18:44
URL: http://tildaamariaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0