a dream come true - chapter 6

När jag kom hem gick jag direkt in i köket och kollade vad som stog på förstasidan.
- MEN VAH ?! Skrek jag.
- Vafan ?! Vadå Justin Bieber verkar ha nåt tsm me en svensk tjej ?! Det va bara en kram !! Skrek jag när jag märkte att jag va på första sidan med Justin.
" Justin Bieber har setts med en svensk tjej flera gånger förra veckan. " Läste jag högt.
Jag slängde tidningen och gick upp på mitt rum och började fixa mig till konserten, det va fyra och en halv timme kvar tills den började. Jag tog fram kläderna som jag skulle ha på mig och satte på mig ett par vita strumpor också. Jag sminkade mig och plattade håret. När jag var klar så va det 3 timmar kvar. Jag satte mig vid datan och loggade in på twitter som vanligt. "Concert in Sweden about three hours. " Hade Justin twittrat för 54 sekunder sedan. Jag twittrade honom och hoppades att han fortfarande va inne. "@justinbieber it's me, Matilda. follow me ? :)"
Jag loggade ut och gick ner för mamma ropade att det var mat.
- Ska vi redan äta ? Vad är klockan ?  Frågade jag.
- Ja, vi ska äta nu. Klockan är fem.
- Va ?! Redan ? Gud vad klockan går fort nu då.

Efter jag hade ätit så ringde jag Isabelle och frågade när vi skulle åka dit.
- Halv sju kan vi väl åka dit ? Sa hon glatt.
- Ja, okej. Då åker vi förbi och hämtar dig då.
- Okej ! Då ses vi då ! Sa hon och la på.
- Varför ska hon alltid lägga på innan jag hinner säga hejdå ? Sa jag irriterat och kollade på klockan. Klockan va sex. Jag kunde knappt vänta ! Jag satt på sängen och bara kollade på klockan och väntade på att den bara skulle hoppa fram till halv sju. Jag la mig ner på rygg och blundade lite lätt och när jag öppnade ögonen igen så var klockan helt plötsligt halv sju. Jag sprang ner och sa till mamma att nu skulle vi åka. Jag drog på mig mina converse och sprang ut och hoppade in i bilen.
- Skynda dig ! Skrek jag till mamma.
- Jaja, jag kommer.

När vi hade hämtat upp Isabelle och var framme så hoppade vi ur bilen och gick direkt och ställde oss i kön. Det var hur många tjejer som helst där. Klockan var kvart i sju och dom öppnade så man skulle hitta till sina platser innan det började. Det var hur trångt som helst.
- Ursäkta !! Skrek Isabelle till en tjej som stog ivägen och hon skrek något tillbaka som jag inte hörde.
- Ja, det är sittplatser. Jag skulle aldrig orkat stå hela konserten. Sa jag när vi hade hittat våra platser. Vi satte oss ner och det klockan var en minut i sju. Jag såg hur Isabelle satt och skakade och log hur stort som helst. Jag har aldrig sett henne le så mycket.
Dom började spela lite musik och justins dj ropade:
- WHEN I SAY JUSTIN YOU SAY BIEBER !
- JUSTIN
- BIEBER !!
- JUSTIN
- BIEBER
Justin kom ut och sjöng one time och jag kunde känna hur mitt leende blev bredare. Jag såg hur Isabelle grät av lycka, hon satt där och grät och skrek. Jag kunde inte låta bli att skratta.


Jag satt bara där och kollade. Jag kände mig som den lyckligaste tjejen i världen. Men helt plötsligt kände jag inte lika som förut, jag tittade på Justin men jag känder inget. Det var som att han va en helt vanlig kille. Jag va stört kär i honom, inte för att han va känd utan för den han var. Men helt plötsligt försvann den känslan. Jag va inte kär längre, det kändes konstigt.

Justins perspektiv:
Jag skulle snart sjunga one less lonely girl och Kenny hade inte hittat Matilda än. Jag sjöng pray och försökte hitta henne. Jag såg henne och jag såg hur Kenny sträckte fram sin hand och hon tog tag i den och följde me honom. När jag började sjunga one less lonely girl så gick jag fram till trappan som var upp till scenen. Jag vinkade åt henne att komma upp jag tog tag i hennes hand och gick med henne ut på scenen medans dansarna stälde fram stolen, hon satte sig på stolen och jag gav henne en stor blombuket. Jag började gå runt henne och sjunga som vanligt och i slutet av låten så pussade jag henne på kinden. Alla började skrika.

Matildas perspektiv:
Han pussade mig på kinden inför alla. Alla skrek och jag hörde hur nån skrek: Jag hatar dig !!
Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Jag kände inget för Justin längre. Nu när han väl verkade gilla mig, så kände jag inget längre. Jag kände hur en tår for ner på min kind. Jag ville inte gråta inför flera miljoner. Jag fick fram ett leende till Justin och gick ner från scenen.

fortsätter senare idag ! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0