a dream come true - chapter 5

Jag la på direkt och försökte glömma det. Jag satte på datan och loggade in på twitter. " Sweden is amazing, all the girls are soo beautiful. especially you. " hade Justin twittrat. Han kanske verkligen menar allt han säger till mig ? Han kanske tycker om mig ? Nej, jag är ju bara en liten hjälplös tjej som han precis har träffat och bara vill vara snäll mot.


Jag gick och la mig och började tänkta på vad dom där tjejerna hade sagt. Vadå sett mig och Justin ? Har vi gjort något specielt eller ? Är man hatad bara för att man känner honom nu eller ?

Nästa Dag:

Jag var påväg till bussen och jag såg hur bussen kom en bit bortifrån. Jag sprang allt vad jag hade och försökte ta upp busskortet samtidigt. Jag hann precis innan bussen åkte iväg. När bussen var vid ica så var inte Isabelle där. Jag tänkte att hon hade missat bussen eller nånting så hon skulle ta nästa. När jag var framme på stan så ringde jag henne.
- Haallå..? Hörde jag en trött röst som sa.
- Nemen tjenare ! Ligger du och sover eller ? Du ska ju vara på stan nu.
- Va..? Vad är klockan ?
- Jadu, klockan är halv två.
- Oj ! Men jag kliver upp nu och tar bussen till stan, vi ses vid H&M ! Sa hon och la på direkt. Typiskt Isabelle att bara lägga på när hon är stressad.
"Äh, jag kan väl börja gå och kolla lite själv, det lär väl ta ett tag innan hon kommer" tänkte jag och gick in på lite olika affärer. Jag hade precis köpt det sista som jag skulle ha på mig på konserten när Isabelle ringde.
- Vart är du ? Jag är vid H&M nu.
- Ja, jag kommer nu. Sa jag och la på direkt bara för att jävlas me henne, för jag visste att hon hatade när man gjorde så, men ändå gjorde hon så själv.
När jag träffade Isabelle sprang jag fram och gav henne en kram och visade vad jag skulle ha på mig.
- Det här ska jag ha : En lila Justin Bieber T-shirt, korta jeansshorts, ett rosa Justin Bieber armband och mina lila converse. Fint va ?
- Ja ! Sa Isabelle och log stort.




Nästa dag:

Det var måndag och ikväll va konserten ! Jag var så spänd, det skulle bli hur kul som helst. Jag tog bara några kläder och gick till skolan, jag orkade inte äta frukost. Idag kom vi iallafall i tid. Men jag såg hur alla kollade på mig så jag frågade direkt Isabelle om jag hade något i ansiktet.
- Nej. Fick jag till svar.

Några timmar senare frågade jag igen och fick samma svar. Men varför tittade alla då ? Det kom fram en tjej och sa: Du, har du inte sett förstasidan i tidningen idag eller ?
- Nee.. Sa jag lite frågande.
- Du kanske borde ta och kolla då ! Röt hon till.
När jag såg att hon hade gått iväg en bit så viskade jag i Isabelles öra:
- Vad menade hon..?
- Jag vet inte ?

När jag kom hem gick jag direkt in i köket och kollade vad som stog på förstasidan.
- MEN VAH ?! Skrek jag.

jaa.. hihi. dt fick bli korta idag, men jag har varit hemma så jag är sjukt trött och vet
verkligen inte vad jag ska skriva. men jag skriver fortsättningen imorron :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0