a dream come true - chapter 9

När jag gick hem så såg jag Justin komma imot mig, jag ville verkligen inte prata med honom just nu. Jag tänkte precis vända när han tittade upp och såg mig.

Jag himlade med ögonen och vände.
- Nej, Matilda vänta !
- Vad ? Sa jag irriterat och kollade på honom som om jag skulle börja gråta.
- Jag måste prata med dig, det är viktigt.
- Men tyvärr då, jag har inte tid. Jag måste hämta.. min lillebror !
- Du har väl ingen lillebror..? Okej,okej ! Jag vet att du är sur. Men snälla, kan jag få förklara ?
- Ja, okej ! Säg vad du vill nu då !
- Men det var inte meningen att kyssa dig, jag tänkte inte på vad jag gjorde.. Jag åker hem imorgon och jag vill verkligen inte sluta som ovänner. Jag tycker ju om dig, mycket..
- Jaha, men vad synd. Jag tycker inte om dig, du bryr dig inte om mig ! Om du verkligen hade gillat mig så hade du inte kysst mig ! Skrek jag och kunde inte hålla tillbaka tårarna längre. Jag vände mig om och började gå hem, Justin tog tag i min arm.
- Snälla.. Förlåt ! Sa han och jag såg hur han fick tårar i ögonen, jag skakade mig låss ur hans grepp och gick hem.

Två timmar senare:
Jag satt uppe på mitt rum och mamma ropade att det var mat. Jag gick ner och åt, det var inte det godaste direkt. Lax..
- Du, Matilda. Sa mamma precis när jag tog en tugga av laxen och gjorde världens grimars.
- Jaa ?
- Pappa har fått jobb på ett annat ställe.
- Mm ?
- Och vi ska flytta.
- Vart då ? Sa jag glatt och drack precis en klunk mjölk.
- Atlanta.
Mjölken sprutade ut ur min mun och jag visste inte vad jag skulle säga.
- ATLANTA ?! Utbrast jag.
- Ja.. Justin bor väl där ? Det blir väl bra ?
- Nej, det blir hemskt !! Skrek jag och sprang upp på mitt rum.
Nu när han skulle åka hem och lämna mig ifred så skulle jag flytta dit han bor ! Inget kunde bli värre nu. Det plingade till i min mobil, det var ett sms från Alex. "Vill du ses ? Jag har tråkigt :) <3"
Visst, jag har inte så roligt jag heller svarade jag och frågade vart vi skulle ses. Tunneln, svarade han. Jag satte på mig skorna och gick till tunneln, han var redan där.
- Hej, beauty ! Skrek han när han såg mig.
- Hej sötnos.
Vi stog och pratade ett tag och jag gillade verkligen sättet han såg på mig. Han var så himla söt. Han fick mig att glömma att jag skulle flytta till atlanta.
Jag såg hur han böjde sig ner och närmade sig mina läppar. Han kysste mig.




dt blev ett kort idag, men jag har inte haft tid till att blogga oh jag vet inte
vad jag ska skriva ! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

OMG! älsakar din blogg/novellen! du äger på skriva!! men snälla uppdatera så mycket du kan! jag hatar att vänta! haha



kram

2011-01-21 @ 16:12:31
URL: http://fanniefrisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0