a dream come true - chapter 8

Jag lyfte upp hennes huvud och kysste henne. Hon drog sig undan från mig.
- Vänner sa jag ! Skrek hon och sprang därifrån gråtande.
Nej, vad har jag gjort ? Jag är så dum ! Varför kysste jag henne ? Nu har jag ju förstört allt..

Nästa dag, Matildas perspektiv:

Jag hade verkligen ingen lust att gå till skolan idag, så mamma ringde och sa att jag var sjuk. Det ända jag tänkte på, på hela dagen var Justin och den där kyssen. Varför kysste han mig ? Varför lyssnade han inte på mig ? Jag hade så många frågor. Jag gick och hämtade min mobil, jag hade tre missade samtal från Justin. Jag antar att han bara ska bortförklara sig. Jag försökte att inte tänkta på honom, men det gick inte. Kanske jag kände nånting för honom iallafall ? Hur kan det vara så svårt att veta om man är kär eller inte ?!
Efter ett tag så vaknade jag, jag märkte inte att jag hade somnat. Jag satte mig vid datan och gick in på twitter.
- Kolla inte på Justins twitter,  Matilda. Sa jag högt till mig själv.
Jag hade en ny follower. Jag kollade vem det var, det var en kille. Jag hade fått ett medelande också.
" Hej sötnos, hur är läget ? :) <3 " och det var från samma kille. Jag log och svarade direkt. Han såg ut att vara i min ålder. Jag fick tillbaka ett svar ganska snabbt.
- Vart bor du ? :) <3
- Stockholm, durå ? :) <3
- Samma här :) <3
- Trevligt ! :) <3
- Yes, kanske ses någon dag ? <3
- Ah. <3
Jag loggade ut för han började kännas lite läskig, jag känner honom inte och nu vill han ses. Vad är det med killar nu för tiden ? Jag tog på mig ett par mjukisbyxor och en T-shirt och gick ut och gick ett tag. Eftersom det var ganska varmt så behövde jag ingen kofta. När jag hade gått en bit så kom en kille imot mig. Jag kände igen honom, kunde det vara han på twitter ? Ja, det såg verkligen ut som honom. Jag kollade ner i marken för att han inte skulle känna igen mig, men han såg att det var jag iallafall.
- Tjena, visst är det du Matilda ? Sa han och log.
- Hejhej, ja det är jag. Sa jag och log tillbaka.
- Men, vad världen är liten. Sa han och blinkade åt mig.
- Haha, ja.
- Jag skulle inte kunna få ditt nummer eller något ?
- Jo.. Sträck fram armen sa jag och tog fram en penna ur byxfickan och skrev upp nummer.
- Tack ! Jag ringer dig någon gång. Sa han och vände sig om och började gå.
- Vänta ! Skrek jag och sprang efter.
- Ja ?
- Vad heter du ?
- Alex.
- Okej, ring mig någon gång då. Sa jag och vände och gick hemåt.

När jag gick hem så såg jag Justin komma imot mig, jag ville verkligen inte prata med honom just nu. Jag tänkte precis vända när han tittade upp och såg mig.




skriver nästa chapter imorron :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

dom måste bli tsm på slutet !

2011-01-20 @ 21:00:22
Postat av: Anonym

kan inte alex våldta matilda och då räddar jutin henne snälla de skulle bli ett bra kap

2011-01-21 @ 22:35:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0