a dream come true - chapter 2

- Mamma.. Sa jag med hundögon.
- Vad är det lilla gumman ?
- Justin Bieber kommer till sverige och jag behöver pengar för att gå på hans konsert.
- Och.. ? Sa mamma.
- Jag undrar om jag kan få av dig ? För det är här i stockholm så vi behöver inte betala för något hotell eller nåt.
- Ja.. Jag vet inte.
- Men mamma, snälla, snälla, snälla ! Det är lixom en gång i livet !
- Ja, jag vet.. Men vi kanske inte har råd.


- Men mamma, snälla, snälla, snälla. Jag ber dig !! Det är lixom min ända chans att få träffa honom !
- Gumman.. Vi har inte råd. Jag är ledsen, men du kan inte gå..
- VA ?! SKOJAR DU MED MIG MAMMA ?! JUSTIN BIEBER KOMMER HIT TILL SVERIGE OCH JAG FÅR INTE GÅ ?! skrek jag med gråten i halsen.
- Jag är verkligen ledsen älskling, men vi har inte råd..

Jag tog på mig skorna och sprang ut med gråten rinnande ner för kinderna. Justin Bieber skulle äntligen komma till sverige och jag skulle inte få gå. Det ända jag tänkte nu var att min liv var över. Jag skulle aldrig få träffa honom. Aldrig nånsin skulle jag få höra hans underbara röst sjunga mitt framför mina ögon.
- ALDRIG NÅNSIN ! skrek jag rakt ut, mitt ute i skogen.
Jag fortsatte bara att springa, springa bort från allt. Jag ville aldrig mer se mamma igen, även om det inte är hennes fel. Men hon kan väl bara gå me på det här en enda gång. Jag kände hur jag sprang in i någon.
- Förlåt, gick det bra ? Sa en röst som jag verkligen kände igen.
- Ja.. Sa jag och kollade upp och mitt framför mig stog inte vem som helst, utan Justin Bieber !
- Omb, visst är det du ?! Sa jag och försökte torka bort tårarna.
- Ja, det är klart att det är jag.
- Men guud, drömmer jag eller ?!
- Haha, nej jag är faktiskt här. Men varför gråter du ?
- Jo.. För att jag inte har råd med att gå på din konsert..
- Ojdå. Men du, jag kan fixa fram en biljett åt dig på första raden om du vill ? Sa Justin och log stort.
- Va ?! är du seriös ?! Tack, så jätte mycket !!
- Varsegod, vad gör man inte för en vacker shawty som du :)

Sa Justin precis att jag va VACKER ? Vacker också, inte söt utan vacker. Ingen har nånsin sagt så till mig. Killar har sagt att jag är snygg och så men aldrig vacker.

Justins perspektiv:

Hon är så fin, jag vet verkligen inte vad jag ska säga.

- Fryser du inte ? Det regnar ju. 
- Jo.. Men jag blev ju så ledsen så jag bara sprang ut.. Sa hon och tittade ner i marken.
- Här, ta min jacka. Sa jag och tog av mig min jacka och hängde den över hennes axlar.
- Tack, vad snällt.

Hon var verkligen vacker. Hennes bruna långa hår som hängde ner över axlarna, hennes fina ögon som bara glänste och hennes leende, det går inte ens att beskriva hur vacker hon va.
- Ska jag följa dig hem ? Frågade jag.
- Ja, det skulle vara trevligt med lite sällskap.

Vi var framme vid hennes dörr, jag gav henne en kram och hon gav mig min jacka.
- Vi ses på konserten då.
- Ja, det gör vi. Jag längtar verkligen. Sa hon och log.
Jag smälte verkligen när hon log.

Matildas perspektiv:

Justin började gå iväg och jag var precis påväg att stänga dörren när han ropade:
- Du, vad heter du föresten ?
- Matilda.
- Okej, fint namn.
- Hihi, tack.
- Varsegod. Hejdå.
- Hejdå. Sa jag och stängde dörren.

Mamma kom rusande in i hallen och kramade om mig.
- Vart har du varit lilla vännen ?!
- Ute.. Mamma, det gör inget att vi inte har råd. Du kommer inte tro mig nu, men jag sprang in i Justin Bieber i skogen och jag kommer få en biljett av honom.
- Är det sant ? Sa mamma och log stort.
- Ja, 100% sant.
- NEEJJ, hur ska jag kunna få biljetten ? Han har inte mitt nummer eller nånting. Skrek jag.
- Men han vet väl vart du bor ? Jag såg att du gick med någon hit.
- Ja, juste. Åååh, vad bra.

Ingen kan nånsin ha varit så lycklig som jag. Jag har aldrig mått så bra. Och den kramen, den va så varm även fast det var typ 100- ute. När han log, gjorde det ännu varmare.


två dagar senare.

Justin har inte varit här med biljetten än, och konserten är på måndag. Jag satte mig vid datan och loggade in på twitter för att kolla om Justin hade twittrat nånting.
ran into a beautiful shawty in the woods the day before yesterday,
in sweden. she was soo nice.

Det måste ju vara mig han menar ? Men.. Det kan inte inte vara jag. Allting går så fort. Jag känner helt plötsligt Justin Bieber, Eller ja känner och känner. Han säger att jag är vacker.
Oj, jag måste ringa Isabelle och berätta om allt ! Jag tog fram min mobil ur ena fickan och letade fram hennes nummer.
- Hej ! Du måste bara veta vad som hände mig i förrgår.
- Vadå ?! Berätta ?!
- Jag frågade mamma om jag fick pengar till Justin Biebers konsert, men hon sa att vi inte hade råd. Så jag blev jätte ledsen och sprang ut i regnet och gissa vem jag sprang in i ?!
- Nej, vem då ?!
- JUSTIN BIEBER !! AAAHH !!
- Matilda.. Är det nu jag ska tro dig eller ?
- Nej, men det är sant !
- lovar du ?
- JAA ! Och jag ska få en biljett av honom till hans konsert !
- VAAH ?!?!
- JAA ! Och du vet inte det bästa än, han sa att jag va vacker !!
- VA ?! Men lyllo dig !!
- IIIHH !! Vänta det plingar på dörren.
 
Jag la ifrån mig mobilen och gick ner och öppnade. Det var Justin som stog där, men han såg lite ledsen ut.
- HEJ ! Sa jag och log stort.
- Hej..
- Har det hänt något ?
- Ja..

Vad tror ni ? Vad har hänt med Justin nudå ? :)





Kommentarer
Postat av: Anonym

värsta bra ! :'')

2011-01-17 @ 20:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0