a dream come true - chapter 16

Vi skvätte vatten på varandra och lekte som om vi vore 6 år. Matilda tryckte ner mig under vattnet och när jag kom upp så skulle jag precis hoppa på henne, hon var inte där. Jag kollade upp på stranden men det var tomt. Jag började få panik. Hon kan ju inte bara försvinna !

Jag backade lite längre ut i vattnet och plötsligt blev det super djupt. Jag simmade upp igen, Jag kollade lite längre ut mot vattnet. Jag såg några händer som stack upp och jag simmade så fort jag kunde, jag drog upp henne och
hon hostade så jag trodde att hon skulle spy.

- VAD HÄNDE ?! Skrek jag.
- Det kom som en kant och det blev jätte djupt, jag halkade ner på kanten lite för fort och fick en kallsup. Sa hon mellan hosten.
- Ååh, jag trodde att du hade drunknat eller nåt ! Sa jag och kramade om henne.
- Justin.. Jag älskar dig. Sa hon och kysste mig, jag blev varm i hela kroppen.
- Jag älskar dig med, Matilda.

Matildas perspektiv:
Gud vad skönt att jag har Justin. Jag älskar verkligen honom, mer än något annat.
Imorgon skulle Isabelle komma och hälsa på, det skulle bli hur kul som helst. Jag har verkligen saknat henne, då ska hon få träffa Chaz, Ryan, Christian och Justin.
Nu var klockan 01.39 så jag och Justin  bestämde oss för att gå hem. Han skulle sova hos mig så slapp han gå hem till sig och jag slapp sova själv för mamma och pappa var inte hemma. Dom var på någon fest och skulle inte komma hem fören imorgon. När vi kom hem till mig så skulle vi direkt gå och lägga oss, jag la mig i min säng och väntade på att Justin skulle gå och lägga sig.
- Jag lägger mig här på soffan då. Sa han och satt sig ner på soffan.
- Men dummer. Du får sova här ! Sa jag och klappade på sängen.
Han tog av sig tröjan och la sig under täcket bredvid mig. Jag la mig med ryggen mot honom och han la armen om mig. Jag somnade nästan direkt.

Nästa dag/Morgonen:
Jag vaknade av att solen lös in genom fönstret i mitt ansikte. Justin sov fortfarande, jag kunde inte låta bli att le. Jag klev upp och klädde på mig eftersom jag skulle möta Isabelle på flygplatsen om en timme. Jag väckte Justin.
- Justin, kan du skjutsa mig till flygplatsen ? Jag ska möta Isabelle. Sa jag och puttade lite på honom.
- Okej. Sa han och satte sig upp med trötta ögon.
Han satte på sig hans tröja och vi åkte till flygplatsen, vi stog och väntade ett tag. Sen kom Isabelle. Vi sprang fram och kramade varandra.
- HEEJ ! JAG HAR SAKNAT DIG ! Skrek Isabelle och kramade om mig hårdare.
- HEJ, JAG HAR SAKNAT DIG MED ! Skrek jag och log stort.
Justin kom fram till oss och log.
- Justin, det här är Isabelle. Isabelle, det här är Justin. Som du redan vet. Sa jag och blinkade åt Isabelle.
- Hej. Sa Justin och log stort.
- Omg, HEJ ! Sa Isabelle så högt att jag började skratta.

Ni fick ett kort chapter nu på morgonen, men ni får ett till senare idag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0