a dream come true - chapter 12

förlåt för att jag inte har bloggat på hela dagen, men jag ska försöka skriva
ett långt chapter nu ! :)


- Haha, vad tittar du på ? Sa han och log.
- Haha, inget.. Sa jag och kände hur jag blev röd i ansiktet.
- Haha, men nu ska jag springa vidare. Vi kanske ses någon dag.
- Ah !

Jag gick hem och la mig i sängen som pappa precis hade ställt in i mitt rum och läste justins bok: first step 2 forever My story. Den är faktiskt sjukt bra, det är andra gången jag läser den nu.
- Matilda ! Det är mat ! Ropade mamma, men jag hörde inget för jag var så inne i boken.
- MATIIILDA !! Ropade hon igen så högt att jag hoppade till och fick en sån här liten hjärtattack.
- JAAA !! Jag kommer !
Jag gick ner och åt och gick sedan upp och la mig och tittade på film. Jag somnade såklart till filmen som jag alltid gör.

Två dagar senare:
När jag hade klivit upp så drog jag på mig en vit klänning och en klocka på armen.


När jag kom ner så ville mamma att jag skulle gå och handla. Jag hade ju bott här i två dagar nu så jag visste vart affären låg. Jag tog på mig skorna och gick till affärn. När jag kom till affären så såg jag tre killar sitta på en bänk. Jag kände verkligen igen dom men jag kunde inte komma på vilka det var. Precis när jag skulle gå in så stog en av killarna framför mig.
- Men hey ! Du är ju tjejen som Justin gillar ! Sa han och blinkade åt mig. Nu vet jag vilka det var. Det var Ryan, Christian och Chaz.
- Ja.. Hej på dig med. Sa jag och försökte komma förbi honom men han ställde sig ivägen igen.
- Du är ju sexig. Inte konstigt att Justin gillar dig. Sa Ryan och blinkade igen. Jag hörde hur Christian och Chaz satt och skrattade så jag kollade mot dom och gav dom en bitchblick och då började dom skratta ännu mer.
- Jaha och hejdå. Sa jag och försökte komma förbi honom igen.
- Jaha, vill du inte snacka med mig ? Sa han och blinkade ännu en gång och la armen om mig.
- Nej, tyvärr. Jag ska gå nu. Sa jag och lyfte bort hans arm och gick in.

Gud vad jobbig Ryan verkar vara. Jag trodde att han var typ.. normal ? Han sa ju att Justin gillade mig så alltså måste Justin ha pratat om mig. Det fick mig att le när jag tänkte på det. Jag kanske borde ge Justin en chans iallafall ? Jag gillar ju han lite också.
När jag kom ut så satt dom fortfarande kvar där ute. Jag såg hur Ryan kom imot mig.
- Nemen hej igen !
- Hej.. Sa jag och kollade bort.
- Skulle man inte kunna få ditt nummer ? Sa han och blinkade igen. VAFAN sluta blinka åt mig ! tänkte jag.
- Nej, det skulle man inte kunna.
- Nehepp, då får man väl ta och fråga Justin istället då ! Sa han och gav mig ett lätt slag på armen och gick mot Chaz och Christian.

Jag gick hem och ställde in allt i kylen och gick upp och satte mig vid datan. Jag hade tre nya followers på twitter. Det var ju såklart Ryan, Chaz och Christian. Jag satt och kollade på facebook och det plingade till i min mobil. "Tjena Matilda, vill du ses ? ;) / Ryan och Chaz." Jag antar att det var Ryan's nummer så jag sparade det i hans namn. Jag skrev tillbaka efter. " Varför? " Svarade jag och då ringde han. Ååh, nej ! tänkte jag och svarade.
- Ja, hallå ? Sa jag och försökte låta irriterad.
- Nemen tjenare. Varför vill du inte ses ?
- Varför skulle jag vilja ? Sa jag och jag hörde hur Chaz skrattade i bakrunden. Jag förstog att han hade på högtalare.
- För det är ju klart att du vill vara med oss. Justin hänger me om du hänger me.
Det blir nog kul om Justin är med så jag hänger väl på, tänkte jag.
- Jaha, okej. Vart ska vi träffas ?
- Nice ! Vi träffas vid den här affären som vi träffades vid förut idag.
- Okej, ses om en kvart då. Sa jag och la på.

Jag gick ner till affären och dom stog redan där och väntade. Jag gick fram till Justin och gav honom en lätt kram och sa hej.
- Får inte vi någon kram då ? Sa Ryan och tittade på mig med hundögon.
- Ja, okejdå. Sa jag och gav Ryan och Chaz en varsin snabb kram.
- Såå, vad ska vi göra ? Sa Chaz.
- Vi kan väl dra hem till Ryan och titta på skräckfilm ? Sa Justin och tittade på mig.
- Ja, men det kan vi väl göra ikväll ? Sa jag.
- Och så kan vi ju sova över hos mig också ? Fortsatte Ryan.
- Ja, men det är ju kväll. Sa Chaz och skrattade lite.
- Jaja.. Men ska vi göra det eller ? Titta på skräckfilm och sova hos Ryan ? Sa jag och kollade på alla.
- Jaa. Sa alla i kör och jag skrattade till.
Jag såg hur Justin tittade på mig lite då och då. Han är faktiskt sjukt söt. Specielt när han gör sin hairflick. Alla gick hem till Ryan och vi satte på en skräckfilm. Jag satt bredvid Justin och Ryan och Chaz satt bredvid Justin. Varje gång det blev läskigt så tog jag tag i Justins och Ryans hand. 
- Är det läskigt Matilda ? Sa Ryan och skrattade till.
- Nej.. Sa jag och släppte snabbt Ryans hand men höll kvar i Justins. Jag knöt ihop min hand i Justins. Det pirrade i magen när jag höll honom i handen.


Ni kanske får ett till chapter senare ikväll ! :)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0