a dream come true - chapter 1



Tänk dig att du heter Matilda, har brunt långt hår och blåa ögon. Du bor i sverige och du har världens bästakompis som heter Isabelle. Du är en utav sveriges största Bieber fan och en dag händer det..


Jag vaknade av att det vibrerade i sängen. Jag satte mig upp och försökte hitta min mobil eftersom jag förstod att det var den som ringde. Den låg under täcker vid fötterna, jag kollade på skärmen och det stog Isabelle. När jag svarade skrek Isabelle såhär åt mig:
- Vad är det för fel på dig, vet du vad klockan är eller ?!
- Va ? Vad pratar du om ? Det är ju helg.. Sa jag trött.
- Nej ! Det är Torsdag och klockan är 20 i 8 !
- VA ?! SKOJAR DU MED MIG ?! skrek jag och flög snabbt upp ur sängen.
- Nej, jag skojar inte och du ska vara här om fem minuter annars går jag själv. 
- Okej, mamma. Sa jag och skrattade lite.

Jag la på och öppnade garderoben lite för hårt så att handtaget for låss. 
- Vafan !! Jag har inte tid med det här nu ! Skrek jag och drog ut ett par leggings ur garderoben.
Jag tog fram en vit blus, vita korta strumpor och en rosa bh. Jag drog på mig allt på en minut och sprang ner till köket och gjorde snabbt en macka. Jag stoppade mackan i munnen och sprang ut i hallen och drog på mig mina lila converse och drog snabbt åt mig min svarta dunjacka och sprang ut med mackan i munnen.

När jag var framme hos Isabelle så stog hon redan klar utanför sitt hus. 
- Du vet väl att vi hade skrivläxa tills idag ? Sa Isabelle.
- Ååh, nej ! Jag glömde den hemma ! 
- Sminket också ser jag. Svarade Isabelle och skrattade till.
- Fan ! Ååh, då ser jag ju ut som ett kioskmongo, elr hur ?!
- Nej, du är lika vacker iallafall. Sa Isabelle och log stort.

Vi småsprang till skolan och när vi var framme så hade dom låst porten in till skolan.
- Faaan !! Skrek jag.
- Asso varför ska dom alltid låsa den efter åtta ?!
- Bara för att dom ska vara sjukt taskig mot dom som kommer försent. Sa jag argt.
- Jamen då får vi väl sitta här då tills nästa lektion börjar..

När nästa lektion började så låste dom upp porten, och vi fick såklart kvartsittning i en timme efter vi hade slutat. Och just den här dagen så slutade vi halv tre, så då fick ju vi sitta kvar till halv fyra. Jätte kul, eller inte.


Efter kvarsittningen så gick jag hem och gjorde en macka och oboy. För jag var ju så sjukt hungrig eftersom jag inte hade ätit så mycke frukost och för att det inte var någon god lunch på skolan. Jag satte mig vid datan på mitt rum och gick in på twitter och kollade om Justin Bieber hade skrivit något dom senaste timmarna.
Jag loggade in och såg att han hade twittrat detta: Sweden here we come !!
Jag bara skrek av glädje. Jag gick in på ticnet och kollade om man kunde köpa biljetter redan nu. Jag sökte på Justin Bieber och det kom upp: Justin Bieber Stockholm 11 April.
Jag var bara tvungen att beställa biljetter så jag gjorde det direkt ! 2 biljetter på första raden till mig och Isabelle. "Det kommer bli perfekt" tänkte jag. Jag ringde Isabelle direkt och berättade om nyheten. Hon skrek av lycka och jag kunde höra hur hon hoppade omkring.

När mamma kom hem var jag ju tvungen att fråga om jag kunde få pengar för att köpa biljetterna. Jag hörde hur dörren öppnades och jag sprang ner för trappen.
- Mamma.. Sa jag med hundögon.
- Vad är det lilla gumman ?
- Justin Bieber kommer till sverige och jag behöver pengar för att gå på hans konsert.
- Och.. ? Sa mamma.
- Jag undrar om jag kan få av dig ? För det är här i stockholm så vi behöver inte betala för något hotell eller nåt.
- Ja.. Jag vet inte.
- Men mamma, snälla, snälla, snälla ! Det är lixom en gång i livet !
- Ja, jag vet.. Men vi kanske inte har råd.



Vad tror ni ? Kommer Matilda och Isabelle få gå på Justins konsert ? ;)
Jag fortsätter imorron :D

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hon kör utan byxor stilen alltså ;)

2011-03-07 @ 21:30:54
URL: http://prettytaylor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0