a dream come true - chapter 24

- Jag vet inte. Kanske gå ut och äta, eller något ?
- JAA, Mc donalds !
- Nej..
- Joo, snäääälla ? Sa Justin och gjorde dom där hundögonen.
- Okej då ! Du kör isåfall. Sa jag och tog min väska och gick ut till bilen och Justin följde efter.



Justin öppnade bildörren åt mig och jag log och hoppade in i bilen. Han sprang runt till andra sidan och hoppade in. Han startade bilen och vi åkte till Mc donalds. Det närmaste Mc donalds tog en kvart att åka till.
- Justin..? Sa jag allvarligt.
- Ja, baby ?
- Tycker inte du att det här med friandet är lite tidigt. Jag menar, vi har ju inte ens gått ut skolan än. Och snart börjar din turné och vi kommer nästan aldrig träffas. Det här med frieriet kanske inte var en så bra ide.. Sa jag och tog av mig ringen och la den i handskfacket. Jag kände hur en tår trängde fram men jag torkade snabbt bort den. Justin sa ingenting och jag såg hur han fick tårar i ögonen.
- Ja, det kanske inte var en bra ide.. Sa han och torkade bort tårarna.
- Men asso, jag vill. Men det kanske är lite för tidigt. Vi kanske ska vänta några år ? Justin bara mm:ade till svar. Jag suckade och lutade huvudet mot fönstret.

Två dagar senare:

Jag vaknade av att min mobil ringde. Jag svarade snabbt när jag såg att det var Isabelle som ringde.
- Hallå ? Sa jag trött.
- HEEJ SIIS ! Vi måste verkligen ta och göra massa roliga saker nu innan jag åker hem. Jag åker hem om ungefär tre och en halv vecka så kliv upp och klä på dig så kommer jag till dig snart ! Hejdå !
- Me- Jag han inte säga mer innan Issa hade lagt på. Hon förstog att jag skulle sagt emot eftersom jag låg och sov. Så gör hon alltid.

Jag klev upp och tog på mig lite lätta sommarkläder och lite armband och sånt som matchade. Jag gick ner och åt frukost. När jag kom ner så satt mamma i köket och drack kaffe.

- Godmorgon solstråle. Sa mamma och log stort.
- Godmorgon. Svarade jag och tog fram filen ur kylskåpet.
- Vad hade du tänkt hitta på idag då ?
- Jag ska göra något med Isabelle. Eftersom hon åker hem en vecka innan skolan börjar.
- Ja, skolan börjar ju om en månad och 4 dagar. Då ska ju du börja på den dära nya skolan som Ryan och dom där går på. Sa mamma och jag bara mm:ade. Jag ville verkligen inte börja på någon ny skola med massa nytt folk som jag inte kände. Men jag kände ju Ryan, Chaz och Christian. Men Christian va ju inte lika gammal som oss men han hade ju en syster som heter Caitlin. Hon är ju tjej. Och Justin kommer ju nästan aldrig va hemma så jag får ju va med Chaz och dom.

När jag hade ätit frukost så tog jag mobilen och ringde till Isabelle.
- Hej. Ska jag komma till dig nu ? Sa hon glatt.
- Hej. Ja, eller så möts vi vid den hära affären som jag visade dig förut.
- Okej, jag går dit nu. Jag är hos Chaz så det går fort. Hejdå !
- He- Jag han inte säga mer den här gången heller.

Jag tog på mig ett par flipflop och tog min väska och gick ner till affären.



Jag tänkte att jag skulle ta genvägen genom skogen så inte Isabelle skulle få vänta så länge. Det kändes som om någon följde efter mig så jag kollade bak hela tiden. När jag var mitt inne i skogen så kände jag ett slag rakt i huvudet och allt blev svart.



ni komenterar ju ingenting så dt är ju inge kul oh skriva längre ! :o
ni måste ju komentera.. (a'

Kommentarer
Postat av: emmelie

meeeeeeer ! :o

2011-02-24 @ 13:51:02
URL: http://emmeliemagnell.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Skriv mer!! Den e jätte bra!!!!!!!!!!

2011-02-24 @ 14:01:02
Postat av: tilda.

den är jätte bra fanny! skriv oftare! :D <3

2011-02-24 @ 16:53:03
URL: http://tildaamariaa.blogg.se/
Postat av: ida :)

håller med tilda!

btw, jag saknar ju dig på skolan. :c <3

2011-02-24 @ 17:40:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0