a dream come true - chapter 25

Jag tänkte att jag skulle ta genvägen genom skogen så inte Isabelle skulle få vänta så länge. Det kändes som om någon följde efter mig så jag kollade bak hela tiden. När jag var mitt inne i skogen så kände jag ett slag rakt i huvudet och allt blev svart.

Jag vaknade till av att någon sparkade mig rakt i magen. Jag öppnade ögonen och ovanför mig stog tre tjejer och tittade på mig och hånlog åt mig.
- V-vad vill ni ? Stammade jag fram och försökte sätta mig upp men jag hade ingen ork i kroppen. Dom bara skrattade. Den ena tjejen lyfte upp mitt huvud och slog till mig rätt i ansiktet.
- Du ska ge fan i Justin, fattar du det ?! Röt en av dom andra och sparkade till mig i magen igen. Jag kved till och försökte resa mig upp. Dom tog tag i mina ben och började släpa iväg mig längre in i skogen. Vart skulle dom med mig ? Vad ville dom ? Skulle dom mörda mig ?
Jag försöke skrika men jag orkade inte. Jag tog tag i massa pinnar som satt fast i marken för att försöka hålla fast mig men jag orkade inte. "Vart fan är min mobil?" Tänkte jag och kom på att jag hade den i bh:n. Jag försökte ta upp den.

Tillslut fick jag upp den och började leta efter Justin's nummer.

Justins perpektiv:

- Haha, vafan Ryan. Sa Chaz och slog till Ryan på axeln.
- Jamen vadå ? Du är ju fett kåt i den där Isabelle. Sa Ryan och tog sig på axeln där Chaz slog till honom.
- Käften !

Min mobil ringde, jag såg att det var Matilda så jag gick ut och svarade direkt.
- Hej shawty. Sa jag.
- H-hjäälp.. H-h-jälp mig. Stammade hon fram och jag stelnade till.
- S-skogen.. fortsatte hon och jag hörde hur hon tappade mobilen och då blev allt tyst.
Jag fick panik och sprang in igen.
- CHAZ, RYAN !
- Ja, ta det lugnt. Vad är det ? Sa Chaz.
- FAN HELLER ! MATILDA ÄR I SKOGEN OCH HON RINGDE OCH KUNDE KNAPPT PRATA ! VI MÅSTE HITTA HENNE NU FÖR I HELVETE ! Skrek jag och både Chaz och Ryan bara tittade på mig.
- MEN KOM DÅ FÖR I HELVETE !! Skrek jag en gång till och båda ryckte till och sprang efter mig till skogen.

Matildas perspektiv:

-
S-skogen.. Stammade jag fram i hopp om att han skulle förstå. En av tjejerna vände sig om och såg att jag höll i min mobil och slog till mig på handen så jag tappade den. Dom stannade och vände sig om mot mig. Den trejde tjejen som inte hade sagt så mycket tog tag i min arm och bröt den bakå. Jag skrek till av ren reflex.
- V-v-vad vill n-n-i ? Stammade jag fram. Jag hade snart ingen ork kvar. Alla tre bara skrattade.
- MATIILDA !! Hörde jag nån ropa och alla tre stelnade till.
- Kom vi sticker. Det kommer nån ! Sa den ena.
- Tro inte att du kommer undan så lätt. Sa den tredje som bröt bak min arm.
Dom sprang iväg och jag kunde snart inte hålla ögonen öppna. Jag såg hur Justin kom springade emot mig och jag kände mig lättat. Jag kunde slappna av.
- NEJ, MATILDA ! HÅLL DIG VAKEN ! Skrek Justin och lyfte upp mig.

Justins perspektiv:

Jag hörde hur någon skrek till.
- MATIILDA !! Ropade jag men jag hörde inget svar.
Jag sprang och letade och sen såg jag henne. Hon låg i mossan och när hon såg mig så log hon och sen blundade hon.
- NEJ, MATILDA ! HÅLL DIG VAKEN ! Skrek jag och lyfte upp henne och sprang ut med henne ur skogen. Chaz och Ryan kom springade efter mig och jag skrek åt dom att ringa ambulans.
- Matilda.. Håll dig vaken, allt kommer gå bra. Du får inte blunda. Sa jag flera gåner.



Ambulansen kom och dom lyfte upp Matilda på en bår och lyfte in henne i ambulansen. Jag satt bredvid henne i ambulansen. Jag försökte hålla henne vaken.
- J-justin, j-ag älsk.. Hon han inte säga mer innan hennes ögon for ihop och hon slutade andas.
-KÖR FORTARE, HON ANDAS INTE ! Skrek jag och jag kände hur dom körde fortare.

mer komentarer ! c(:

Kommentarer
Postat av: mirja och sanna

fåår paniiiik

2011-02-25 @ 23:21:50
URL: http://biieberstory.blogg.se/
Postat av: ida :)

skriv mera fanny! :c

2011-02-26 @ 10:56:01
Postat av: ingvar

ja jag håller med dom där två kommentarerna som redan är skriven i detta inlägg.

2011-02-26 @ 10:56:42
Postat av: emmelie :)

mer ! :o

2011-02-26 @ 13:28:28
URL: http://emmeliemagnell.webblogg.se/
Postat av: Sanna

Hej hej jag har nyss skapat en novell blogg om Justin bieber och kapitel 1 av Born To Be Somebody är ute skriv vad du tyckte bra eller dåligt tipsa gärna oxå skulle betyda mycket många kramar Sanna

2011-02-26 @ 23:42:03
URL: http://drewstory.blogg.se/
Postat av: Madde

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!

2011-02-27 @ 16:21:28
Postat av: Nella :D

snälla meeer! :D



Den är jätte bra ;D

2011-03-11 @ 23:46:29
URL: http://daniellasjostrom.bloggplatsen.se
Postat av: Mina

Spännande! Kolla in min novell blogg också! KRAM

2011-07-28 @ 10:44:53
URL: http://justindrewbieberandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0