a dream come true - chapter 21

- Vart ska du ? Frågade hon och satte sig upp. Jag gick ner på ett knä framför henne.
- Jag vet att det kommer plötsligt men jag älskar dig jätte mycket och jag vill dela mitt liv med dig Matilda Brown. Sa jag oh tog upp ringen ur fickan.
- Vill du gifta dig med mig ? Fortsatte jag och öppnade den lilla lådan med ringen i.
- Justin.. Sa hon och jag kunde inte se på hennes min om hon var glad eller ledsen.


Matilas perspektiv:

Justin gick ner på ett knä och FRIADE. Jag visste inte vad jag skulle säga.
- Justin.. Började jag.
- Jag vet inte vad jag ska säga. Är det inte lite tidigt.. ?
- Nej, jag älskar dig. Det är något specielt med dig och jag vill vara med dig för alltid.
- Ja, asso jag älskar dig med Justin. Men jag vill bara inte bli sviken..
- Jag kommer aldrig svika dig Matilda.
- Lova ? Sa jag och tittade honom djupt i ögonen.
- Jag lovar.
- Bra.
- Så du säger ja ? Sa han och log osäkert.
- Hm.. Jag vet inte. Klart jag säger ja ! Sa jag och hoppade upp i Justins famn.
- Jag älskar dig Matilda Brown. Du fattar inte hur mycket du betyder för mig. Det känns som om jag kännt dig hela livet.
- Aww..

3 dagar efter:

Jag hade inte pratat med Isabelle på fyra dagar för hon hade sovit över hos Chaz så jag tänkte att jag skulle ringa henne och berätta om mig och Justin. Det gick några signaler innan hon svarade.
- Hallå ? Svarade hon.
- Hej siis ! Sa jag glatt.
- Men hej sötnos. Hur är det ? Vi måste ta och träffas snart. Jag har bara varit med Chaz nu ju. Hur går det med dig och Justin ? Går det bra ? Mår du bra ?
- Haha, Isabelle. En fråga i taget. Ja, vi måste verkligen träffas snart. Du åker ju hem om.. 1..2..3.. ah, en månad ! Och det går hur bra som helst med mig och Justin och jag mår jätte bra. Påtal om Justin och mig. Jag vill prata med dig om en sak. Kan du skippa Chaz idag och va med mig istället ? Frågade jag och höll tummarna.
- Ja, det är klart ! Jag har alltid tid för min syster / bästavän ! När ska vi ses och vart ?
- Bra. Vi ses vid stranden om en kvart. Och vi ska INTE sola eller bada. Vi ska prata.
- Ååh, okej då. Sa hon och försökte låta besviken.
- Haha, pusshejj. Sa jag och la på.

Jag tog på mig ett par lila flip flop och gick ner till stranden.


När jag var nere vid stranden så hade Isabelle redan kommit. Jag sprang fram och kramade om henne hårt.
- Kan vi gå en sväng ? Frågade jag och hon nickade.
Vi började gå på strandpromenaden och pratade lite om allt möjligt. Och lite om henne och Chaz.
- Hur går det med dig och Chaz då ? Frågade jag och stötte till henne lite i sidan.
- Bra, vi är väl typ RIKTIGT ihop nu. Sa hon och jag såg att hon rodnade.
- Du, du behöver inte skämmas för mig. Du vet att du kan prata med mig om ALLT. Sa jag och kramade om henne och hon nickade till svar.
- Vad va det du ville prata om ? Frågade hon och fortsatte gå.
- Jo.. det är så att.. Jag vet inte hur jag ska säga det..
- Det är bara och säga det ! Du har väl inte gjort något dumt ?! Är du gravid ?! Sa hon och tittade  på mig med stora ögon.
- Nejnej.. Jag och Justin.. Har förlovat oss. Sa jag och hon stannade upp och bara gapade.

förlåt för att jag inte skrev något igår.

men hallå, vad har hänt med komentarerna ? KOMENTERA mer ! :')


Kommentarer
Postat av: Anonym

Eh... Justin fyller snart 17 o han har friat???? Fast de e ju bara en novell men ändå!!!!

2011-02-22 @ 21:00:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0